donderdag 23 maart 2017

Wie nog meer.....

Omdat het vorige tekentablet niet goed meer werkte op mijn nieuwe laptop met Windows 10 (vreselijk systeem trouwens) heb ik een nieuwe gekregen van manlief. Maar ik moet er wel weer even aan wennen want deze werkt weer heel anders dan de vorige. Voordat hij weer ingesteld is naar je eigen gemak duurt dat nog wel even. Maar dat maakt niet uit want dan leer je ook de mogelijkheden er allemaal van. Daar komt bij dat er op youtube veel filmpjes staan met informatie.
Natuurlijk kun je er ook nog veel andere leuke dingen mee. Jaren geleden toen ik nog animaties maakte was zo'n tablet vooral heel handig om te tekenen en daar zijn ze eigenlijk ook voor bedoeld.  Nu gebruik ik hem voornamelijk om mijn handen, arm en schouder te ontzien want daar zijn ze een uitkomst voor, je pen is nu je muis maar je hoef niet meer te klikken en als je eenmaal gewend bent aan een tablet dan wil niks anders meer.
Ik ben er dan ook heel blij mee.
Wie van jullie werkt er ook met een tekentablet.
Fijne dag allemaal, geniet van het zonnetje.
Liefs van Claire

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er ok een maar kan er niet goed mee overweg. Misschien is het ook niet een goede hoor. Ik gebruk no gsteeds een gewonen muis maar ga binnen kort over op een omgekeerde muis een tracking ball. Dat werkt ook erg fijn.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kost ook even wat tijd om er aan te wennen, bi de een zal dat wat sneller gaan dan bij de ander. Ik ben een tekentablet gewend maar toch is deze nieuwe weer anders en dat kost even een paar dagen voordat het goed voelt. Zo'n muis als jij beschrijft ken ik niet, sorry.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.